Automobilių techninė priežiūra atliekama atsižvelgiant į kasdienes jų eksploatavimo sąlygas, kurios pagal savo pobūdį skirstomos į įprastas ir sudėtingas.

Automobilio eksploatavimo sąlygos laikomos sudėtingomis, jei tenkinama viena iš šių sąlygų:

  • Nuolatinis važiavimas nuo durų iki durų
  • Važiavimas mieste, kai vidutinis automobilio greitis yra mažesnis nei 20 km/h (taksi, mokomasis važiavimas, greitoji pagalba ir kt.)
  • Važiavimas mažais atstumais šaltu varikliu (iki 10 km, tarpinis sustojimas ilgesnis nei 1 val.)
  • Reguliarus važiavimas automobiliu dulkėtoje aplinkoje
  • Reguliarus automobilio eksploatavimas vietose, kur degalų kokybė neatitinka gamintojo reikalavimų
  • Reguliarus dyzelino B20 ir B30 naudojimas
  • Automobilio su benzininiu varikliu eksploatavimas naudojant degalus, kuriuose yra daugiau kaip 3 % metanolio
  •  Ilgalaikis automobilio eksploatavimas labai šaltomis ar labai karštomis oro sąlygomis

 

Benzininių variklių techninė priežiūra

Automobilių gamintojo sprendimu visose VRE* šalyse taikomi šie techninės priežiūros intervalai:

  • Visi 1,6 l 4 cilindrų turbobenzininiai varikliai – 20 000 km arba 1 metai.
  • Visi 1,2 l 3 cilindrų turbobenzininiai varikliai – 15 000 km arba 1 metai.
  • Kitų variklių techninė priežiūra paprastai atliekama nustatytais techninės priežiūros intervalais

* VRE šalių sąrašas: Bosnija ir Hercegovina, Bulgarija, Kroatija, Estija, Vengrija, Latvija, Lietuva, Makedonija, Lenkija, Čekijos Respublika, Rumunija, Slovėnija, Slovakija.

Dyzelinių variklių techninė priežiūra

Nuo EURO 6 standarto įvedimo dyzelinių variklių techninė priežiūra atliekama skirtingais intervalais, pagrįstais automobilio variklio darbo sąlygomis[1]  .  Intervalų dažnis pagrįstas 4 skirtingais parametrais:

  • Automobilio rida
  • Nuo ankstesnės techninės priežiūros praėjęs laikas
  • Numatomas nusėdusios anglies kiekis variklio alyvoje
  • Numatomas variklio alyvos tepimo savybių pablogėjimas

„Euro 6.1“ reikalavimus atitinkančiuose automobiliuose variklio valdymo kompiuteris analizuoja kasdienį automobilio naudojimą ir nustato, ar jo techninę priežiūrą reikia atlikti atsižvelgiant į įprastas, ar į sudėtingas eksploatavimo sąlygas. Ši prognozė nustatoma po kiekvienos automobilio techninės priežiūros.

„Euro 6.2“ varikliams taikomas nepertraukiamas techninės priežiūros intervalas, tai reiškia, kad variklio valdymo kompiuteris modeliuoja automobilio naudojimą ir kas 1000 km nustato, kada reikia atlikti techninę priežiūrą. Likus 3000 km iki numatytos techninės priežiūros automobilis informuoja apie tai vairuotoją atitinkamu pranešimu ekrane. Po kiekvienos automobilio techninės priežiūros prognozė nustatoma iš naujo.

Dėmesio! Didžiausias leistinas automobilių techninės priežiūros intervalas nėra garantuotas techninės priežiūros intervalas Šiaurės šalių sąlygomis, tai tik didžiausias galimas techninės priežiūros intervalas idealiomis sąlygomis.

 
Darbalaukio versija