Pridėta 14.12.2021

Metų pradžioje paskelbta žinia apie pirmąjį serijinės gamybos lengvąjį komercinį automobilį su vandenilio degalų elementais tapo realybe. Pirmasis vandeniliu varomas „Citroën ë-Jumpy Hydrogen“ jau surinktas, o galimybė išbandyti furgoną realiomis sąlygomis atiteks vienam iš Prancūzijos gamintojos klientų, „SUEZ Group“ bendrovei.

„Citroën“ yra viena pirmųjų gamintojų, sugebėjusių serijinei gamybai pritaikyti naują energijos perdavimo technologiją. Veiksmingas jos taikymas bus itin naudingas transporto sektoriaus elektrifikacijai – Vokietijoje ir Prancūzijoje jai skiriamos didžiulės investicijos. Greitai šiuo pavyzdžiu turėtų pasekti ir kitos šalys. Taip „Citroën“ įmonė tęsia komercinio transporto inovacijų tradicijas. 

„Nuo surinkimo linijos nuriedėjus pirmajam „ë-Jumpy Hydrogen“, vandenilio degalų elementų pritaikymas tapo realybe. Prasiplėtė mūsų elektrifikuotų modelių gama, o klientai nuo šiol gali nuvažiuoti didesnį atstumą (ypač automagistralėse) ir efektyviau naudoti automobilį, nes energijos atsargas papildyti galima itin sparčiai. Be visų šių privalumų, išlaikytas įprastas našumas ir praktiškumas, todėl lengvųjų komercinių automobilių rinkoje šis modelis bus itin konkurencingas. 

„Citroën“ bendrovė didžiuojasi galėdama pasiūlyti visas gerąsias įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais savybes ir išsaugoti aplinkos taršos mažinimu itin besirūpinančių klientų ramybę. Tai ekologiškas ateities transportas. Ruošiamės plėtoti vandenilio technologijas, o siūlomas naujas modelis papildo ir taip plačiausią rinkoje siūlomą elektrifikuotų komercinių automobilių gamą“, – sako „Citroën“ produkto ir strategijos vadovė Laurence Hansen.

Efektyvus sprendimas įvairioms sritims

Vandenilio technologijos taikymas tobulai atitinka „Citroën“ modelių elektrifikacijos strategiją. Tai leidžia įmonei pasiūlyti klientams geriausiai jų poreikius atitinkantį transportą. 

„ë-Jumpy Hydrogen“ papildė didžiausią rinkoje elektrifikuotų lengvųjų komercinių automobilių gamą, kurioje yra pačių įvairiausių modelių, pradedant kompaktiškuoju „My Ami Cargo“ ir baigiant dideliems kroviniams skirtu „ë-Jumper“. Tarp šių dviejų modelių įsiterpę itin praktiški „ë-Berlingo“ ir „ë-Jumpy“ furgonai puikiai tinka daugelio sričių profesionalams. 

Vandenilio technologija skirta verslo atstovams, kuriems kasdien tenka įveikti ilgesnius nei 300 km maršrutus arba ilgą laiką važiuoti be ilgesnių sustojimų. Vandeniliu varomo automobilio energijos atsargos papildomos itin greitai, todėl jis tinka profesionalams, norintiems išnaudoti transporto priemonę kaip įmanoma ilgiau. 

Toks automobilis itin universalus, nes su juo galima įvažiuoti į miestų centrines dalis, kuriose vis dažniau ribojamas įprastų transporto priemonių eismas. Vandeniliu varomas komercinis automobilis taip pat leidžia verslininkams sumažinti anglies junginių taršą ir pasiekti aukštesnį vykdomos veiklos tvarumo lygį.

Naujomis technologijomis besidomintys Prancūzijos gamintojos klientai atstovauja pačioms įvairiausioms sritims, tačiau jie visuomet turi ir kai ką bendra. Tai perėjimą prie naujo energijos tipo planuojantys ir veiklą centrinėse miestų gatvėse vykdantys profesionalai. 

Tai gali būti siuntų pristatymo tarnybos, vežančios krovinius iki pat kliento durų. Judėjimas be apribojimų naudingas savivaldos atstovams, pagalbos tarnyboms, įvairių produktų gamintojams ir kitoms privačioms įmonėms.

„ë-Jumpy Hydrogen“ elektros variklio maitinimas yra dvilypis. Energiją jam tiekia iš elektros tinklo įkraunama aukštos įtampos baterija ir vandenilio degalų elementai. Pastaruosiuose elektros energija sukuriama reaguojant vandeniliui su deguonimi. Vieninteliai šalutiniai produktai – šiluma ir vanduo. Kol bakuose nesibaigia vandenilis, ši sistema gali veikti nepertraukiamai. 

Elektros varikliui daugiausia energijos perduoda būtent 45 kW galios vandenilio degalų elementai, suteikiantys galimybę vienu bakų užpildymu nuvažiuoti beveik 350 km. 10,5 kWh talpos ličio jonų baterija sumontuota kaip papildomas energijos šaltinis, tad, pasitelkiant joje sukauptą energiją, pagal WLTP bandymų ciklą galima nukeliauti iki 50 km. Tad bendrai galimas nuvažiuoti atstumas siekia 400 km.

Baterijos energija taip pat suteikia papildomą impulsą elektros varikliui ir leidžia greičiau įsibėgėti, stipriau spustelėjus akceleratorių. Akumuliatoriuje taip pat kaupiama energija, sukuriamą automobiliui lėtėjant. 

„Baterija itin naudinga aktyvuojant jėgainę ir įsibėgėjant, ji užtikrina efektyvią regeneraciją. Tuo pat metu vandenilio degalų elementai leidžia nuvažiuoti įspūdingą atstumą. Dėl atskirų komponentų dydžio ir jų integravimo galima įveikti didelį nuotolį neaukojant įprastiems lengviesiems komerciniams automobiliams itin svarbių eksploatacinių savybių. Krovinių skyriaus erdvė yra tokia pati kaip ir elektrinės versijos arba modelio su dyzeliniu varikliu“, – sako „Citroën“ vandenilio degalų elementų specialistas Christianas Maugy.

Greitas bakų papildymas ir išskirtinis praktiškumas

„ë-Jumpy Hydrogen“ energijos atsargos papildomos 20 kartų greičiau nei įkraunama elektromobilio baterija 100 kW galios sparčiojo įkrovimo stotelėje. Užpildyti tris vandenilio bakus trunka mažiau nei tris minutes, o modernios konstrukcijos rezervuaruose telpa iki 4,4 kg suslėgtų vandenilio dujų. 

Tai ypač naudinga bendrovėms, negalinčioms sau leisti įkrauti automobilių baterijų dieną. Tai leidžia maksimaliai padidinti naudingą automobilio naudojimo laiką ir bendrą produktyvumą.

Gamintojos inžinieriai pasirūpino, kad, sumontavus bateriją ir vandenilio bakus, „ë-Jumpy Hydrogen“ krovinių skyriaus erdvė išliktų nepakitusi. Tokio paties principo buvo laikomasi ir projektuojant elektrifikuotus „ë-Berlingo Van“, „ë-Jumpy“ ir „ë-Jumper“ furgonus – jie išlaiko gerąsias standartinių modelių su vidaus degimo varikliais savybes. 

Todėl pasitelkus šiuos automobilius galima išnaudoti tiek naujų technologijų privalumus, tiek svarbiausias naudingąsias savybes. Lengvųjų komercinių automobilių segmente tai vienas svarbiausių profesionalų reikalavimų.

Siekiant užtikrinti, kad „ë-Jumpy Hydrogen“ nepriekaištingai atliktų savo pagrindinę funkciją ir galėtų vežti didelius bei sunkius krovinius, baterija buvo sumontuoja kabinoje po sėdynėmis, o trys vandenilio bakai įrengti po grindimis. Tai leido išlaikyti nepakitusį naudingąjį krovinių skyriaus tūrį – jis toks pat kaip ir elektrinės versijos. 

Vidutinio dydžio furgono krovinių skyriaus tūris siekia 5,3 m3, o versijos su didžiausiu L3 kėbulu – 6,1 m³. Krovumas ar didžiausias tempiamos priekabos svoris – toks pat kaip modelių su dyzeliniais varikliais ir siekia iki 1 000 kg. 

Pirmasis „ë-Jumpy Hydrogen“ klientui bus pristatytas 2022-ųjų pradžioje. Nuo tada automobilis dvi savaites bus išbandomas realiomis sąlygomis. Šie testai suteiks galimybę „Citroën“ inžinieriams papildomai įvertinti naujosios technologijos galimybes.

 

Darbalaukio versija